Wat te doen wanneer je bericht krijgt dat de ondersteuning van Windows 7 – het besturingssysteem dat iedere medewerker bij Avio advocaten dagelijks gebruikt – door Microsoft wordt beëindigd? In ons geval was het simpelweg luisteren naar boodschapper Paul, die gelijk met een oplossing kwam.
Paul bood aan de overstap naar Werkplek Standby te maken. Hiermee zou de noodzaak vervallen om in de toekomst weer een nieuwe server aan te moeten schaffen, en alle bestaande pc’s en laptops konden behouden blijven aangezien het werken in de Cloud via Werkplek Standby bijna geen eisen stelt aan de gebruikte hardware. De belangrijkste overweging was echter veiligheid: Werkplek Standby wordt van beveiligingsupdates voorzien op het moment dat deze beschikbaar zijn; iets dat bij Windows 7 in zijn geheel zou wegvallen. Dat laatste is in ons werk onacceptabel.
Natuurlijk klonk het verhaal van Paul goed, maar als goed ondernemer voer je na een dergelijk belletje toch enig vergelijkend warenonderzoek uit. Uit de verschillende offertes die wij opvroegen, bleek keer op keer hoeveel extra’s bovenop de basis benodigd waren om een tot voor ons werkbare situatie te komen. De offerte van Paul sprong hier positief uit door dicht bij de ‘geadverteerde’ basis te blijven. Op de vragen die wij hadden over bijvoorbeeld de werking en meerwaarde van het aanbevolen Citrix, werd daarbij een snel en adequaat antwoord gegeven.
Nadat de keuze voor Werkplek Standby gemaakt was, bleek snel weer hoe fijn het is om een lokale, kleinere partij in te schakelen. Na kennismaking met Ronald, die ons gedurende de migratie naar de Cloud heeft begeleid, hebben wij altijd de zekerheid gehad dat het project in goede handen was. Bij het bellen was het noemen van onze voornaam genoeg, en geholpen worden zonder van de ene afdeling naar de andere gestuurd te worden was een verademing.
Gedurende de migratie is ons gevraagd de nieuwe manier van werken in de Cloud goed te testen om zo nog aanpassingen te doen voordat we ‘live’ zouden gaan. Een cruciaal onderdeel, om zo niet voor (grote) verrassingen te komen staan. Ook gedurende deze fase heeft Ronald ons begeleid en naar aanleiding van onze feedback een aantal wijzigingen doorgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een oplevering die vrijwel vlekkeloos verliep. Er bleek enkel nog een printerinstelling gewijzigd te moeten worden, waarna wij al in de eerste week werkten alsof het nooit anders is geweest.
Jouw zakelijke IT
goed voor elkaar?
We laten graag onze klanten spreken
Ervaring van Daphne de Zuur Stichting IZZ
Na een migratie welke probleemloos is verlopen en de medewerkers geen hinder van hebben ondervonden werken we nu al meerdere maanden tot volle tevredenheid met Werkplek Standby.
We staan voor je klaar!
Bel 055 - 577 28 90